Praha 6 ztrácí tvář

Magistrála? Zklidněme provoz na třetinu, doporučuje Auto*Mat

http://www.auto-mat.cz/zprava.ph

zveřejněno: 15. května 2009
značky: individuální doprava | životní prostředí | městský okruh | pražský okruh

Tisková zpráva Auto*Matu o SJM jen zdánlivě nesouvisí s Prahou 6

Střed Prahy se snaží vypořádat se Severojižní magistrálou, magistrát ji chce "zakopat" za muzeem do tunelu. Tím se však nezmizí emise, hluk ani zatížení navazujících komunikací. Tomuto problému se věnuje nová studie iniciativy Auto*Mat.

Přes Prahu 6 se nyní buduje Blanka, a i když nakonec zmizí "pod" zemí, navazující komunikace (Patočkova, Svatovítská apod.) se stanou podobnými dálničními přivaděči jakými jsou dnes Žitná, Ječná a další. Magistrálou teče v centru kolem 100.000 aut denně, Blanka má propouštět !jen! 70.000, ale právě v úseku přes Prahu 6 nad ní povede 4 proudá komunikace, která kapacitu doplní.

TZ iniciativy Auto*Mat

PRAHA - Zklidnění severojižní magistrály? Kdo z Pražanů, který zažil jaké to je pěšky překonávat tuto dálnici v centru města, by si to nepřál. Ještě hůře jsou na tom desítky tisíc lidí, kteří mají tu smůlu, že v dosahu magistrály bydlí. Současný plán magistrátu na vybudování tunelů u Muzea ale problém neřeší. Tvrdí to nová studie iniciativy Auto*Mat. Podle ní je nutné řešit magistrálu jako celek, a ne prosazovat jen populistickou úpravu krátkého úseku u Václavského náměstí. "Klíčem k řešení je snížení intenzity provozu. Aby magistrála mohla fungovat jako městský bulvár, musí se počet aut snížit až o dvě třetiny," řekl mluvčí Auto*Matu Michal Křivohlávek.

"Pokud chceme, aby bylo okolí magistrály obyvatelné, pak nemůžeme dopustit, aby u Národního muzea projíždělo denně sto tisíc aut. A je víceméně jedno, zda budou na povrchu, nebo pod zemí," vysvětluje Michal Křivohlávek. Magistrátní plán podle něj pouze konzervuje současný stav a odsuzuje město k dalším desítkám let zahlcení automobily.

"Auta musejí do tunelu někudy přijet a na jiném místě zas vyjedou na povrch. Vzhledem k tomu, že magistrála je v samém centru města, fungují ulice jako Rumunská, Anglická, Ječná nebo Žitná jak dálniční přivaděče. To se nezmění ani výstavbou tunelů. Problém magistrály lze vyřešit jedině zklidněním provozu v centru města," doplnil Michal Křivohlávek.

Podle architekta a odborníka na dopravu Ivana Lejčara by mělo po magistrále projíždět optimálně kolem třiceti tisíc aut denně. "Jakmile přesáhne denní intenzita padesát tisíc vozů, jakákoliv ulice se stává zcela neobyvatelnou. Při průjezdu do čtyřiceti tisíc aut za den je možné z magistrály vytvořit skutečný městský bulvár s obchody, kavárnami, zelení a cyklistickými pruhy. Tak byly koneckonců všechny ulice Královských Vinohrad původně navrženy," dodává Lejčar.

Přečtěte si celou tiskovou zprávuodkaz na jiný server včetně příloh na stránkách Auto*Matuodkaz na jiný server.




Přidat do fóra komentář ke článku