V diskusi
vystoupilo několik občanů, kteří se vyjadřovali převážně k dopravním
stavbám a budoucímu osudu zahrádkářských kolonií.
Pozornost
upoutala například poznámka jedné z diskutujících, která apelovala na
zastupitele, aby podporovali spíše veřejnou než automobilovou dopravu. Zmínila
se ve svém příspěvku o tom, jak jí kterýsi představitel úřadu městské části
řekl, že jestli není spokojená s dopravou ve městě, ať se odstěhuje někam
na venkov, do zeleně...
Další
diskutující se ve svých příspěvcích zmínili o tom, že podle názoru
představitelů městské části jsou zahrádkářské kolonie „falešná zeleň“. Podle
starosty jsou koneckonců zahrádkářské kolonie dalším z prvků, které „do
města nepatří“. V diskusi však tento svůj názor poněkud zmírnil a
zahrádkářským koloniím přiznal právo na existenci alespoň tehdy, když jsou
podle jeho mínění dobře udržované... Zahrádkám vytýkal
kupodivu to, že „slouží jenom těm, kteří v těch zahrádkách jsou, nebo těm,
které ti zahrádkáři pozvou“ a volá po
budování parků, „které jsou otevřené veřejnosti, které nepotřebují pozvání, aby
někdo přišel“. (Pozn. red.: radnicí
plánovaný park Ve Struhách má být oplocený, má mít otevírací hodiny a má
v něm být altán, určený například ke konání soukromých akcí.)
Mnozí
diskutující se vyjadřovali nesouhlasně především k územní rezervě pro silniční tunelové
propojení Evropská – Podbaba. K tomuto projektu se starosta Chalupa
vyjádřil takto:
„mně přijde, že když si neřekneme, že umíme do výhledu napsat stopu, že
si zakážeme přemýšlet.“
Následovala
diskuse zastupitelů, ve které například zastupitel Hrůza vyjádřil nespokojenost
s vývojem městské části (zahušťování zástavby, ubývání zeleně apod.) a
nesouhlas se záměrem přemístit studentské koleje ze Strahova do jiné čtvrti
nebo s variantou vedení obchvatu kolem Prahy přes Suchdol.
Zastupitel
Hejduk se vyslovil mj. proti rušení zahrádkářských osad.
Zastupitel
Skalský se vyjádřil nesouhlasně k záměru rozšířit ruzyňské letiště o další
startovací/přistávací dráhu kvůli zvýšené hlukové zátěži, kterou by tento krok
znamenal pro mnoho částí Prahy. Navrhl také zastavit trasování obchvatu Prahy
přes Suchdol a zvažovat jiné možnosti. Vyslovil se pro zachování studentských
kolejí na Strahově a vybudování centrálního parku Veleslavín na ploše bývalého Strnadova zahradnictví.
Z vystoupení
zastupitelsky Kolínské cituji: „Škoda, že tu není pan starosta, já budu
reagovat na jeho úvahu o tom, že když do územního plánu zakreslíme nějakou
čáru, respektive když ji tam nechceme zakreslit, že se tím bráníme přemýšlení o
věcech. Budu mluvit o dopravní infrastruktuře. To, že zakreslíme někam čáru do
územního plánu a budeme říkat, že si to ještě můžeme pak promyslet, rozmyslet a
že to je jenom návrh, s tím máme v Praze špatnou zkušenost. Protože
například u problematicky zakreslené čáry, které se říká severozápadní část
silničního okruhu, jako jeden z nejsilnějších argumentů jejích příznivců
je, že už je tam nakreslená od 20. let.“
Jasně
je jen málo těch, kteří věří v určitou demagogii hlásající čistší a
zdravější město na ohradách, za nimiž se připravuje půda pro vpád dalších
mimopražských automobilů. Z těchto hesel dýchá komunistická ideologie o
budování zářných zítřků. Koneckonců samotný projekt je z této doby a dnes
na něm už nic nezměníme. Jen nás všechny bude stát hodně peněz a našim dětem
ponecháme vedle Pražského hradu podivné kulturní dědictví.
Dnes
není důvod v tomto směru plánovat dále. Jeden vídeňský starosta již dávno
prohlásil, že doprava vlastním autem po městě je iluzí....
-bk-