Praha v ulici Jugoslávských partyzánů vyhradí pruh pro autobusy
Českénoviny.cz,
16. dubna 2013
zveřejněno: 17. dubna 2013
značky:
Bubeneč |
Dejvice |
Kulaťák |
Podbaba |
doprava |
individuální doprava |
veřejná doprava S rekonstrukcí kolejí do Podbaby v říjnu 2011 začalo pro cestující ze i do Suchdola martyrium. Údajně předpisově zúžený vjezd na Kulaťák způsobuje dopravní zácpy, v nichž váznou plné autobusy. Po roce a půl připomínek veřejnosti i odborníků nastane snad alespoň nějaká změna k lepšímu. Nový pruh přibyde jen na 240 metrech.
Není dne, aby se autobusy ze Suchdola neposunovaly přískokem, do cílové stanice zbývají poslední desítky metrů. Nervozita cestujících stoupá...
Praha - V ulici Jugoslávských partyzánů v Praze 6 vznikne nový vyhrazený pruh pro autobusy MHD. Ubudou zde tak parkovací místa. Na svém dnešním jednání o tom rozhodli radní hlavního města. Na vytvoření pruhu dá město zhruba 181.000 korun a hotov by měl být do měsíce. S úpravou souhlasila i radnice Prahy 6.
"Jedná se o velmi podstatnou věc, která pomůže zrychlit cestování MHD. Městská rada proto i při napjatosti letošního rozpočtu finance na investici uvolnila," uvedl náměstek primátora Josef Nosek.
Podívejte se, jak v mapě vypadá ve zprávě ČTK zmiňovaných 240 metrů. Jak moc autobusům pomůže přidaný pruh? Motorizovaní zákazníci Billy budou muset na parkoviště za budovou.
Vyhrazený jízdní pruh pro autobusy, kola a taxíky bude měřit 240 metrů a měl by být v úseku zhruba mezi ulicemi Nikoly Tesly a Šolínova. V jeho trase budou zrušena parkovací místa. Zároveň se přesunou manipulační a nástupní zastávky příměstských linek 340 a 350.
"Toto opatření zlepší podmínky pro průjezd autobusových linek 107, 116, 147, 160, 340, 350, 355, 359 (ve špičce celkem 37 spojů za hodinu)," píše se v dokumentu, který schválili radní.
Zelená barva trávy vypadá velkolepě! Kolejový svršek však mohl už dávno sloužit autobusům. V případě nouze trávník nepomůže ani záchrance či hasičům, travnaté pásy jsou odděleny velkým "zubem"...
Vyhrazený pruh pro autobusy MHD chce město vybudovat kvůli přestavbě ulice z roku 2011. Tehdy ulice přišla o jeden jízdní pruh.
"Následkem toho se zhoršila průjezdnost ulice Jugoslávských partyzánů, což má negativní vliv na cestovní rychlost a pravidelnost provozu autobusových linek PID," píše se dále v materiálu. Pruh je třeba proto, že autobusy tady nemohou jezdit po kolejích, neboť mezi pražci není asfalt, ale trávník.
Autor: ČTK
Úzké hrdlo. Dříve byli "Partyzáni" napojeni na Kulaťák dvěma jízdními pruhy. Dle nových vyhlášek však musejí být přechody bez semaforu kříženy pouze jedním jízdním pruhem.
Naše poznámka: Informace, že ulice přišla při rekonstrukci a prodloužení tramvaje do Podbaby o jeden jízdní pruh, není přesná. Jeden pruh vymizel až v místě vyústění Partyzánů na Kulaťák. To je tím hlavním úzkým hrdlem. Z dosavadních informací nevyplývá, jak a zda se napojení změní. Kolony často stojí hluboko pod Zelenou ulicí, autobusové přískoky tedy s 240 metry nového pruhu zcela nezmizí. Domníváme se, že travnatý povrch mezi kolejemi bylo lépe při rekonstrukci oželet a přizpůsobit tramvajové těleso pojezdu autobusů a případně i vozidlům záchranného systému. Též jsme zvědavi, kam se přemístí zastávky příměstských autobusů. Uvidíme ;-)