Praha 6 ztrácí tvář

Tramvaj až do Podbaby, kolony až do Podbaby

zveřejněno: 9. října 2011
značky: Bubeneč | Dejvice | Podbaba | doprava | individuální doprava | veřejná doprava

Poslední srpnový den byl slavnostně zahájen provoz tramvají po zrekonstruovaných "Pratyzánech", tramvají lze dojet až dolů do Podbaby. Současně ale narostly i kolony aut a cestujícím v autobusech prodloužení tratě paradoxně příliš nepomohlo. Z dříve uvažovaného provozu autobusů po kolejích totiž sešlo.

Komentářů ve fóru: 1, přidat nový



Stavba prodloužení tratě započala po začátku roku, během června se rozběhla rekonstrukce stávající tratě.
Stromy kolem stavby byly ochráněny více způsoby...
Ochráněny byly i stromky již poněkud "neperspektivní"
Dotyk starého s novým. Nové kolejnice jsou bezžlábkové
Před původní smyčkou ubyla tzv. předjízdná kolej, její místo obsadily stromy :-)
I na zrekonstruované trati je třeba dáti pozor!
Kolony se na Jugpart tvořily i při výstavbě
Volba spotřebitelů - kdyby si mohli zvolit cestující autobusem ze Suchdola, pak by jistě volili pro tramvajové těleso, po němž by autobusy mohly kolony osobáků pohodlně předjet
To je ona - nová konečná těsně před otevřením...
...s nezbytným zázemím pro tramvajáky
Pohled ze zbytku bývalé vlečky do sladoven. Možná mohla v budoucnu posloužit jako bezkolizní přístupová cesta k uvažovanému nádraží Bubeneč. Původně se takto uvažovalo.
Svah se pěkně zazelenal, bylo by zde asi příjemnější čekání na tramvaj, než o kus výš mezi domy na uzoučkém ostrůvku s provozem za zády
Celkový pohled na konečnou. Cestující mířící do Sladoven musí překonat rušnou ulici, příjemnější by byla zastávka až ve smyčce. Nevešla se.
Hned vedle konečné zastávky u bývalých garáží autobusů staví Metrostav alias Všechnostav nový Kaufland
Obyvatelé asi velkou radost ze stavby nemají, je otázkou, zda možnost nakupování takřka pod nosem převáží poněkud horší výhled a třeba i provoz zásobujících kamionů
Konečná zastávka Podbaba je skutečně pod Babou, ale i pod "Internacionálem"
Pouze část kolejiště mezi novou smyčkou a ulicí Pod Juliskou může být pojížděna autobusy. Před otevřením tratě tam bylo pusto a prázdno.
Na této zastávce mají cestující přestoupit z autobusů na tramvaj, aby se vyhli stání v koloně před Kulaťákem. To radí cestujícím starostka Prahy 6.
Snížený chodník a umožnění přístupu z nástupního ostrůvku nemusí nutně znamenat přechod pro chodce! Však tam také chybí zebra! Jedná se o tzv. "místo pro přecházení se sníženým nášlapem a hmatovými prvky pro slabozraké" - vysvětluje radní Pekárek. Jak slabozrací poznají, že zebra chybí a nemají výhodu jako na přechodu, těžko říci.
Zelená barva trávy vypadá velkolepě! V případě nouze by mohlo kolejiště posloužit např. záchrance, sanitka by však měla se "zubem" asi menší problém...
Poněkud opuštěná trafika na původním místě. Že by vhodná příležitost pro hotelové hosty? Náměstí bez původní symetrické tramvajové smyčky, s kolejemi probíhajícími zeleným ostrovem, a s novými možnostmi parkování vypadá poněkud rozpačitě :-|
U nové zastávky Zelená se mezi kolejemi zrovna nezelená, avšak přibyly nové stromy namísto někdejší předjezdné koleje
To ještě maršál Koněv neviděl! Tráva mezi kolejemi!
Posledního srpna nastal očekávaný den D a po nezbytných projevech (zleva) náměstka primátora Karla Březiny, starřostky MČ Praha 6 Marie Kousalíkové a ředitele DP HMP Martina Dvořáka...
...mohla být konečně přestřižena páska
Úzké hrdlo. Dříve byli "Partyzáni" napojeni na Kulaťák dvěma jízdními pruhy. Dle nových vyhlášek však musejí být přechody bez semaforu kříženy pouze jedním jízdním pruhem.
Nový ostrůvek zvyšuje bezpečí chodců. O pár metrů za ostrůvkem dál překonávají chodci také jenom jeden jízdní pruh - avšak v těsném kontaktu s tramvajovým tělesem.
V místě vytvářejí nebezpečné situace autobusy směr Suchdol zabočující přes koleje
Když se do situace ještě připlete tramvaj, musí mít všichni oči na šťopkách
Mezi kolejištěm a vozovkou není prakticky žádný volný prostor, situace je stejná jako před rekonstrukcí. Zůstat stát mezi auty a tramvají je jen pro odvážné.
Může za kolony aut jen nový ostrůvek pro chodce na hraně kruhového objezdu? Nemá na nich také podíl výstavba bytových domů v Suchdole, v Roztokách a okolí a neochota tamějších obyvatel jezdit veřejnou dopravou? (Všimněte si ve štítu domu reklamy na jeden z takovýchto projektů - Dubečnice na kraji Roztok)
Developeři nových "ideálních míst k životu" slibují pro obyvatele i výhodná spojení s centrem, na 1. místě je - jak jinak - auto. Reklamu najdete i v Šestce. Do centra (asi na Kulaťák?) se podle webu projektu Dubečnice (na kraji Roztok) dostanete za 15 minut, podle letáku dokonce za 12 minut, samozřejmě bez zácpy. Hahaha.
Nebudou kolony na Partyzánech dalším důvodem k vybudování dalšího automobilového tunelu pod Hanspaulkou? Trasu ukazuje panel z výstavy Praha 6 mění tvář v roce 2008
Nespokojenost s kolonami roste, chvíli po dokončení stavby nové tratě za více jak 600.000.000 Kč žádá radnice P6 u TSK analýzu situace a návrh řešení. Zadarmo to jistě nebude. Podle odpovědí radnice snad má pomoci dokončení Terronské a "povinný" přestup z autobusů na tramvaj dole v Podbabě...


Komentářů ve fóru: 1, přidat nový