Vítězové zatím rozhodnutí nechtěli komentovat. Mluvčí Metrostavu František Polák ČTK řekl, že se dodavatelé vyjadřují až ve chvíli, kdy je kontrakt podepsán. Kromě Metrostavu a Hochtief CZ se užšího kola výběrového řízení zúčastnily také firmy OHL ŽS a Strabag.
Stavba měla začít už v prosinci, nyní to ale vypadá, že se do země kopne až začátkem příštího roku.
Podle magistrátu je projekt ekonomicky efektivní a životaschopný a je prokázána jeho ekonomická návratnost. "Cílem je zlepšení dopravní obsluhy Prahy 6 přímým napojením na trasu metra, odlehčení Vítězného náměstí a přilehlé části Prahy 6 od autobusové dopravy a zkvalitnění dopravní dostupnosti nemocnice Motol, " uvedl už dříve mluvčí magistrátu Jiří Wolf.
Opoziční zastupitelka Petra Kolínská (Strana zelených) s prodloužením trasy A nesouhlasí. "Praha 6 je zatížena auty, to ale tento projekt neřeší, " řekla Kolínská. Podle ní je důležitější postavit urychleně zcela novou linku - trasu D z centra do Krče a dále do Písnice.
Kritici zamýšlené trasy o ní hovoří jako o "chalupoidě" (podle starosty Prahy 6 Tomáše Chalupy). Plánům vyčítají například to, že trasa se snaží pokrýt mnoho míst v Praze 6 na úkor rychlosti linky, aniž by na některých místech bylo metro potřebné.
Do dvou let by měly začít také práce na nové trase D. Ta povede z Náměstí Míru přes Pankrác až do Písnice. Celkem má mít deset stanic.
Trasa D má být trasou 21. století. Mají na ní jezdit vlaky bez strojvedoucích. Ty už vozí cestující v německém Norimberku.