Praha 6 ztrácí tvář

Metro do Motola postaví firmy Metrostav a Hochtief CZ

idnes.cz, 14. prosince 2009

zveřejněno: 14. prosince 2009
značky: metro A prodloužení

O zakázku na prodloužení trasy metra A do Motola se podělí firmy Metrostav a Hochtief CZ. Stavba má vyjít na 18,7 miliardy korun, z toho přes osm miliard půjde z evropských fondů.

O vítězi se podle mluvčího pražského dopravního podniku Ondřeje Pečeného rozhodlo už před dvěma týdny. "Čekáme, až uplynou zákonné lhůty, ve kterých se mohou ostatní firmy odvolat, " uvedl  Pečený. Teprve pak, pokud se tedy nikdo z účastníků tendru neodvolá, je možné podepsat smlouvu.

Vítězové zatím rozhodnutí nechtěli komentovat. Mluvčí Metrostavu František Polák ČTK řekl, že se dodavatelé vyjadřují až ve chvíli, kdy je kontrakt podepsán. Kromě Metrostavu a Hochtief CZ se užšího kola výběrového řízení zúčastnily také firmy OHL ŽS a Strabag.

Stavba měla začít už v prosinci, nyní to ale vypadá, že se do země kopne až začátkem příštího roku.

Podle magistrátu je projekt ekonomicky efektivní a životaschopný a je prokázána jeho ekonomická návratnost. "Cílem je zlepšení dopravní obsluhy Prahy 6 přímým napojením na trasu metra, odlehčení Vítězného náměstí a přilehlé části Prahy 6 od autobusové dopravy a zkvalitnění dopravní dostupnosti nemocnice Motol, " uvedl už dříve mluvčí magistrátu Jiří Wolf.

Opoziční zastupitelka Petra Kolínská (Strana zelených) s prodloužením trasy A nesouhlasí. "Praha 6 je zatížena auty, to ale tento projekt neřeší, " řekla Kolínská. Podle ní je důležitější postavit urychleně zcela novou linku - trasu D z centra do Krče a dále do Písnice.

Kritici zamýšlené trasy o ní hovoří jako o "chalupoidě" (podle starosty Prahy 6 Tomáše Chalupy). Plánům vyčítají například to, že trasa se snaží pokrýt mnoho míst v Praze 6 na úkor rychlosti linky, aniž by na některých místech bylo metro potřebné.

Do dvou let by měly začít také práce na nové trase D. Ta povede z Náměstí Míru přes Pankrác až do Písnice. Celkem má mít deset stanic.

Trasa D má být trasou 21. století. Mají na ní jezdit vlaky bez strojvedoucích. Ty už vozí cestující v německém Norimberku.




Přidat do fóra komentář ke článku