Parkoviště u stanice metra A Veleslavín nakonec bude, nabídne 600 míst
iDnes,
17. července 2012, 16.34
zveřejněno: 17. července 2012
značky:
Veleslavín |
metro A prodloužení |
terminál Veleslavín Nekoncepční řešení dopravní situace na západ od Kulaťáku nakonec přeci jen přiblíží záchytné parkoviště z původně uvažované Dlouhé Míle do Veleslavína. Informaci přebíráme ze serveru iDnes.
U metra je však třeba zřídit i parkoviště. Nejprve bude postavena přízemní budova, pod ní se skrývají ještě 2 podlaží podzemní. Stání pro 23 autobusů a parkoviště pro 600 osobních aut.
Pražští radní se rozhodli obnovit přípravu stavby terminálu u budoucí stanice metra A Veleslavín. Původně byla z projektu prodloužené trasy metra škrtnuta, takže hrozilo, že stanice na Veleslavíně bude bez záchytného parkoviště. Na jeho stavbu ale nakonec dojde, nové parkoviště nabídne na 600 stání.
Ve druhé etapě dostane budova další 4 nadzemní podlaží - a to pro 2000 administrativních pracovníků (v garážích slupnou asi 300 míst) Za budovou si všimněte Buštěhradky ještě v současné podobě. S tou se zřejmě ještě nějakou dobu nehne.
Terminál by se na Veleslavíně měl začít stavět co nejdříve, aby mohl být zprovozněn v co nejkratší době po zahájení provozu trasy metra A do Motola. Díky tomu by Praha neměla přijít o možnost získat na dostavbu trasy dotace z Evropských fondů. Kvůli změně v projektové dokumentaci totiž tato varianta městu hrozila (
více čtěte zde).
Vizualizace ještě povrchového autobusového nádraží ve Veleslavíně na stránkách strategických staveb Dopravního podniku HMP. Jako stanoviště autobusů pro oblast západně od Prahy by stačilo.
"Od začátku roku 2012 byla hledána úspornější řešení, která však umožňovala parkovací místa maximálně pro 120 automobilů. Předpokládáme ale, že to by pro Evropskou komisi bylo nepřijatelné a mohla by žádost o dotaci zamítnout. Proto jsme se rozhodli přípravu terminálu Veleslavín v původně navrženém rozsahu obnovit," vysvětlil primátor Bohuslav Svoboda.
Takto uvidí nový terminál ptáci, pokud do Veleslavína ještě zavítají
Celkové náklady na prodlouženou trasu metra A jsou 18,8 miliardy korun, přičemž příspěvek z fondů Evropské unie by měl činit zhruba 7,4 miliardy.
"Vzhledem k omezeným prostorovým možnostem bude stát terminál hned u metra. Půjde o autobusový terminál a třípatrové garáže P+R s 600 parkovacími místy, další dvě patra budou určena pro terminál autobusů," dodal Svoboda.
Nový autobusový terminál nastavený o 4 administrativní podlaží z ptačí perspektivy
Kauza terminálu na Veleslavíně začala v roce 2008, kdy byla podepsána deklarace k přípravě a výstavbě modernizované železniční tratě z Prahy do Kladna s připojením na letiště Ruzyně. V dokumentu stálo, že trať bude zmodernizována do konce roku 2013 a bude zařazena do systému Pražské integrované dopravy. Od roku 2010, kdy bylo zřejmé, že se rychlodráha na letiště stavět nebude a nevznikne tak ani plánovaný dopravní terminál Dlouhá Míle, začal Dopravní podnik připravovat alternativní řešení v podobě terminálu u budoucí stanice metra Veleslavín.
Autor: sfo