Praha 6 ztrácí tvář

Parkoviště u stanice metra A Veleslavín nakonec bude, nabídne 600 míst

iDnes, 17. července 2012, 16.34

zveřejněno: 17. července 2012
značky: Veleslavín | metro A prodloužení | terminál Veleslavín

Nekoncepční řešení dopravní situace na západ od Kulaťáku nakonec přeci jen přiblíží záchytné parkoviště z původně uvažované Dlouhé Míle do Veleslavína. Informaci přebíráme ze serveru iDnes.

Pražští radní se rozhodli obnovit přípravu stavby terminálu u budoucí stanice metra A Veleslavín. Původně byla z projektu prodloužené trasy metra škrtnuta, takže hrozilo, že stanice na Veleslavíně bude bez záchytného parkoviště. Na jeho stavbu ale nakonec dojde, nové parkoviště nabídne na 600 stání.

Terminál by se na Veleslavíně měl začít stavět co nejdříve, aby mohl být zprovozněn v co nejkratší době po zahájení provozu trasy metra A do Motola. Díky tomu by Praha neměla přijít o možnost získat na dostavbu trasy dotace z Evropských fondů. Kvůli změně v projektové dokumentaci totiž tato varianta městu hrozila (více čtěte zde).

"Od začátku roku 2012 byla hledána úspornější řešení, která však umožňovala parkovací místa maximálně pro 120 automobilů. Předpokládáme ale, že to by pro Evropskou komisi bylo nepřijatelné a mohla by žádost o dotaci zamítnout. Proto jsme se rozhodli přípravu terminálu Veleslavín v původně navrženém rozsahu obnovit," vysvětlil primátor Bohuslav Svoboda.

Celkové náklady na prodlouženou trasu metra A jsou 18,8 miliardy korun, přičemž příspěvek z fondů Evropské unie by měl činit zhruba 7,4 miliardy. "Vzhledem k omezeným prostorovým možnostem bude stát terminál hned u metra. Půjde o autobusový terminál a třípatrové garáže P+R s 600 parkovacími místy, další dvě patra budou určena pro terminál autobusů," dodal Svoboda.

Kauza terminálu na Veleslavíně začala v roce 2008, kdy byla podepsána deklarace k přípravě a výstavbě modernizované železniční tratě z Prahy do Kladna s připojením na letiště Ruzyně. V dokumentu stálo, že trať bude zmodernizována do konce roku 2013 a bude zařazena do systému Pražské integrované dopravy. Od roku 2010, kdy bylo zřejmé, že se rychlodráha na letiště stavět nebude a nevznikne tak ani plánovaný dopravní terminál Dlouhá Míle, začal Dopravní podnik připravovat alternativní řešení v podobě terminálu u budoucí stanice metra Veleslavín.

Autor: sfo




Přidat do fóra komentář ke článku