Praha 6 ztrácí tvář

Praha 6 bude mít nové stanice metra, na záchytná parkoviště si lidé musí počkat

iDnes, 3. dubna 2010

zveřejněno: 6. dubna 2010
značky: Dejvice | Ruzyně | doprava | individuální doprava | úřad MČ | veřejná doprava | výstavba | životní prostředí | letiště | metro A prodloužení

Článek na iDnes zmiňuje, že prodloužení metra do Motola nepomůže parkování, u nových stanic nebude žádné záchytné parkoviště. Zástupci radnice vytrvale věří v prodloužení metra do Ruzyně.

Obyvatelům Prahy 6 sice přibudou nové stanice metra, ale že by u nich mohli mimopražští řidiči najít parkovací místo, s tím se nepočítá. Městská část nemá žádné P+R parkoviště a situace se v nejbližších letech nezlepší. "Na Dlouhé míli má být velké parkoviště," řekla iDNES.cz Jaroslava Trnková z radnice Prahy 6. Dřív než kolem roku 2018 to ale nebude.

"Parkování v Praze 6 je problém," přiznal iDNES.cz mluvčí městské části Martin Šalek. Nejen že chybí záchytné parkoviště, nejpalčivěji problém s parkováním pociťují obyvatelé Bubenče a Dejvic, kde chybí zhruba 900 míst pro rezidenty.

Nedávno se v šesté městské části začalo prodlužovat metro, konkrétně linka A o čtyři stanice z Dejvické do Motola. Ani tady ale žádné záchytné parkoviště pro automobily nevyroste. "Počítáme se záchytným parkovištěm pro autobusy na Veleslavíně," řekla iDNES.cz Jaroslava Trnková, která má na starosti strategický rozvoj Prahy 6, i dopravní systémy včetně metra.

Podle ní se s velkým P+R parkovištěm počítá u stanice metra Dlouhá míle. Tato zastávka se ale začne budovat až v další fázi. "Jak se dokončí část do Motola, mělo by se kolem roku 2018 pokračovat dál," poznamenala Trnková s tím, že spekulovat o tom, jaké finanční možnosti budou v roce 2018, je předčasné. Pokud by zde P+R vzniklo, mělo by kapacitu 1 690 míst.

Mluvčí Prahy 6 Martin Šalek upozornil na fakt, že tato část Prahy je urbanisticky ucelenou plochou. Záchytná parkoviště ale patří na okraj města. "Auta nemají být mezi domy, tam se má bydlet," míní Šalek.

Zelená zastupitelka Prahy 6 Petra Kolínská je zároveň členkou magistrátního výboru dopravy. "Město dávalo poměrně málo peněz do záchytných parkovišť, téměř se to zastavilo," postěžovala si s tím, že se téma záchytných parkovišť na výboru dlouho neprobíralo. V novém územním plánu se s P+R počítá, teď je podle ní třeba pohlídat, aby pozemky pro ně zůstaly volné.

Zatím se musí parkovat kolmo nebo v podzemí

V současné době se zde budují podzemní parkoviště, pokud s tím občané souhlasí. Zatím vyrostlo jedno v Dejvicích pro 120 vozů, na Puškinově náměstí ho místní vybudovat nechtěli.

Dalším řešením, jak ušetřit místo pro parkování, je změna podélného státní u chodníků na kolmé, sdělil Šalek. Pomohlo by i zavedení parkovacích zón, které platí jinde po Praze, ale návrh "šestky" se zasekl na magistrátu. Rudolf Blažek, který ho má předložit k projednání, tak zatím neučinil. Na telefonu se ho redakci nepodařilo zastihnout.

"Zóny nám magistrát zatím neschválil. Máme hotový návrh, rok čekáme na rozhodnutí," řekl Šalek. "Od zón si hodně slibujeme, navrhli jsme jiný systém než mají ostatní městské části," naznačil. Aktivní zónou s modrými pruhy by byla právě Bubeneč a Dejvice, ovšem možnost koupit si kartu na parkování v nich, by měli všichni obyvatelé Prahy 6. "Prahu 6 bereme jako nedělitelný celek nechceme občany diskriminovat," dodal.

V plánu má Praha 6 i vybudování smíšených modro-zelených zón, kde by se parkovalo s určitým časovým omezením. Udělat Prahu 6 celou modrou, jako je "jednička", není možné, podotkl mluvčí Šalek s tím, že Praha 1 kopíruje centrum města. "Praha 6 se ale táhne od centra až k Ruzyni," doplnil.




Přidat do fóra komentář ke článku