Praha 6 ztrácí tvář

Rychlodráha z Kladna na pražský Veleslavín se začne stavět do dvou let

iDnes, 11. listopadu 2011

zveřejněno: 6. prosince 2011
značky: Veleslavín | doprava | veřejná doprava | metro A prodloužení | rychlodráha

S malým zpožděním přinášíme nedávnou zprávu z médií. Železnice na Kladno se bude stavět v první etapě jen od Veleslavína.

První část rychlodráhy z Prahy do Kladna by mohla být zhruba za dva roky minimálně rozestavěna. Dohodli se na tom ministr dopravy Pavel Dobeš a středočeský hejtman David Rath. Jako první by měl být postaven úsek z Veleslavína do Kladna. Kdy by byla rychlodráha protažena až na Masarykovo nádraží, zatím není jasné.       

Část rychlodráhy mezi Veleslavínem a Kladnem by se stavěla nadvakrát.    "Nejdříve by měl být dokončen úsek mezi Veleslavínem a ruzyňským letištěm a následně by se železniční spojení prodloužilo do Kladna," řekl agentuře ČTK ministr dopravy Pavel Dobeš. Peníze na výstavbu chce ministerstvo sehnat z evropských fondů.

   Vlakem by měli lidé na Veleslavín sjet ve chvíli, kdy bude dokončeno prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola. Druhou zastávkou na novém úseku bude právě Veleslavín.

    "Bez prodloužení metra to nepůjde, to je podmínkou toho, aby měla rychlodráha smysl. Budovat bychom ji chtěli souběžně s výstavbou metra," řekl iDNES.cz mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

    Metro do Motola má být dokončeno v roce 2014 a v té době by měl být podle prvních informací hotov celý úsek dráhy z Kladna na Veleslavín. "Rádi bychom stihli obojí," uvedl původně Halla s tím, že prioritou je spojení letiště s Veleslavínem. "Za dva roky chceme mít dráhu minimálně ve výstavbě," opravil se později Halla.

    Zahájení výstavby rychlodráhy přivítal také dopravní odborník Petr Moos. "Pokud zmíněný úsek znamená zahájení výstavby následně celé dráhy z Kladna do centra Prahy, tak je to v pořádku. Pokud by to ale mělo být finální řešení, pak je to špatně, dopravní uzel na Veleslavíně by byl přetížen," upozornil Moos.

    

Přestupovat se nebude muset

    Cestující, kteří by se chtěli dostat z letiště do centra Prahy, se nemusí bát přestupů. Ne všechny vlaky by totiž končily na Veleslavíně. Některé by bez zastávky jely z Ruzyně na Masarykovo nádraží. "Zatím ale není nic definitivně rozhodnuto," dodal Halla.

    

        Postavit rychlodráhu pouze z Kladna na Veleslavín se Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podle Hally rozhodla kvůli vysokým nákladům, které si vyžaduje úsek z Veleslavína na Masarykovo nádraží. Přes Prahu 6 by totiž vlaky měly jezdit v tunelu, který bude podle odhadů SŽDC stát asi třicet miliard korun.    "V tuto chvíli nám jde o to, aby se projekt rychlodráhy pohnul kupředu a začala se už budovat, proto jsme souhlasili, že začneme nejdříve tím levnějším úsekem," vysvětlil Halla.

    Kdy tedy bude rychlodráha kompletně dokončena a prodloužena až do centra Prahy, v tuto chvíli není jasné.




Komentářů ve fóru: 1, přidat nový