"Bez prodloužení metra to nepůjde, to je podmínkou toho, aby měla rychlodráha smysl. Budovat bychom ji chtěli souběžně s výstavbou metra," řekl iDNES.cz mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.
Metro do Motola má být dokončeno v roce 2014 a v té době by měl být podle prvních informací hotov celý úsek dráhy z Kladna na Veleslavín. "Rádi bychom stihli obojí," uvedl původně Halla s tím, že prioritou je spojení letiště s Veleslavínem. "Za dva roky chceme mít dráhu minimálně ve výstavbě," opravil se později Halla.
Zahájení výstavby rychlodráhy přivítal také dopravní odborník Petr Moos. "Pokud zmíněný úsek znamená zahájení výstavby následně celé dráhy z Kladna do centra Prahy, tak je to v pořádku. Pokud by to ale mělo být finální řešení, pak je to špatně, dopravní uzel na Veleslavíně by byl přetížen," upozornil Moos.
Cestující, kteří by se chtěli dostat z letiště do centra Prahy, se nemusí bát přestupů. Ne všechny vlaky by totiž končily na Veleslavíně. Některé by bez zastávky jely z Ruzyně na Masarykovo nádraží. "Zatím ale není nic definitivně rozhodnuto," dodal Halla.
Postavit rychlodráhu pouze z Kladna na Veleslavín se Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podle Hally rozhodla kvůli vysokým nákladům, které si vyžaduje úsek z Veleslavína na Masarykovo nádraží. Přes Prahu 6 by totiž vlaky měly jezdit v tunelu, který bude podle odhadů SŽDC stát asi třicet miliard korun. "V tuto chvíli nám jde o to, aby se projekt rychlodráhy pohnul kupředu a začala se už budovat, proto jsme souhlasili, že začneme nejdříve tím levnějším úsekem," vysvětlil Halla.
Kdy tedy bude rychlodráha kompletně dokončena a prodloužena až do centra Prahy, v tuto chvíli není jasné.