Fórum - podle data
Nevím proč řešíte peníze v tom dle státě se prošustrujou miliardy ta to vůbec nepoznáme a není to jen pro zaměstnance ale všecky lidi a to nejsem z Prahy
V techto dnech se skutecne prodlouzeni A do Motola zacalo stavet, Bohuzel politici zas jednou neposlechli odborniky ani selsky rozum, jen oni vedi proc tento nesmyslny projekt chteji. Dokonce se nevzdavaji myslenky metra na letiste. Myslim, ze kazdy rozumny obcan vidi, ze v dnesni dobe, kdy se mluvi o usporach vsude, vcetne duchodu a rodicovske, neni na podobny megalomansky projekt mistro. navic obsluha Motola by evidentne sla vyresit odbockou tramvaje z Kotlarky, nebo z Vypichu. A Letiste.... tam se se snad jasne nabizi povrchova ryclodraha, ktera navic jiz vede soubezne s Evropskou. Prosim, poslouchejme zdravy rozum. ivan
poptávka ale jednoduše není taková, aby se do Motola muselo stavět metro.
je to nehorázný vyhazování peněz a tunel ve více významech slova. Už před výstavbou se počítá s tím, že do Motola pojedou jen vybrané spoje, hrůza!
Přitom stanice Vypich by umožnila vybudování malého terminálu, velmi dobré napojení Břevnova a do Motola by stačily nízkopodlažní pendly..
Ano, spousta lidí jezdí do Motola jen občas. Ale pak jsou tu i tací, kteří tam jezdí každý den. Je to pokud vím jeden z největších zaměstnavatelů v oblasti (5300 zaměstnanců) a také tam jezdí studenti. Neříkám, že by se tam mělo stavět metro jen kvůli studentům a zaměstnancům, jen jsem chtěl poukázat na to, že když někdo napíše "do nemocnice se přeci nejezdí každý den", neměl by zapomínat, že tam nejezdí jen pacienti... A i ti tam někteří musí dojíždět častěji a pravidelně...
Já osobně jezdím do Motola každý den z Vinohrady, tramvají to celkem jde - akorát ten přestup dole na Plzeňské bych si klidně odpustil...
A jinak k tomu, jestli se vyšplhá nebo nevyšplhá tramvaj - někdy v 70. letech se tramvaj z Plzeňské nahoru na Vypich vyškrabat zvládla, jezdila tam asi rok či dva, ale bez pasažérů.
3/3
Co se týče čekání na tramvaj, tak tomu moc neholduji. Zvlášť když musím do nemocnice. Naštěstí do nemocnice se jezdívá jen sporadicky, takže i těch pár minut navíc by se dalo skousnout. To jsi asi měl na mysli, když ses o nich zmiňoval, že? Chtěl bych tě upozornit, že to samé platí i naopak. Když teď někdo jede do nemocnice v Motole, tak se holt může stát, že v závislosti na tom, odkud jede, pojede o těch pár minut dýl, než kdyby tam jel v budoucnu metrem. Anebo tam taky pojede autem, ne? Když může do ÚVN, tak proč ne do Motola?
Tady je ale problém i v tom, že těch pár minut navíc budou muset utrácet nekolikrát denně nejen ti, kteří sporadicky směřují do ÚVN, ale i všichni obyvatelé přilehlého okolí celé tramvajové trati na Petřiny, kteří chtějí nebo musejí využívat služeb MHD, aby se přepravili do jiných částí města.
Proto bych raději použil pozdrav: městské inteligentní hromadné dopravě zdar!
Čenda
2/3
Pokud by opravdu šlo o zlepšení dopravy, tak by bylo jistě mnohem jednodušší a mnohem levnější prodloužit např. z Vypichu tramvajovou trať až do Motola a tam ji ukončit. Nejde to, protože je motolský svah příliš příkrý a tramvaj by se po něm nevyšlhala? Dobrá, v příhodném místě mezi nemocnicí a Bělohorskou by se tedy opravdu mohl vykutat tunel, ale ne pro metro, jen pro tramvaj, který by tuto překážku odstranil.
Bylo by to sice o něco náročnější, ale mnohem levnější než stavba metra. No a pokud by se protáhly koleje i na druhou stranu, tj. směrem na Petřiny, tak by se obslužnost Motola znásobila zase a zase za směšné náklady ve srovnání s metrem. Metro je skvělá věc, ale v tomto případě se prostě nevyplatí. ./.
1/3
Nazdar Patricio,
kdyby tomu opravdu tak bylo, jak říkáš ty, tj. že by se ulevilo dosavadní konečné Áčka a že by tudíž všichni občané byli šťastní a spokojení, tak by určitě neexistovaly ohledně metra žádné diskuze, na které jsou i na těchto stránkách různé odkazy. Problémů je ale naopak hodně a to jak s účelností vedení trasy, tak s jejím financováním a vůbec i se stavbou samotnou.
Já jsem se ve svém příspěvku soustředil jen na okomentování tohoto nového sloganu, o kterém se zmiňuje článek a který by se mohl brzy objevit, tj. Metrem do Motola. Motol má dnes dobré spojení, žádné metro nepotřebuje a zveličování této neexistující potřeby je zapotřebí pouze k tomu, aby po případném pádu toho prvotního, hodně politicky zabarveného sloganu Metrem na letiště, dávala takto neukončená trasa v očích občanů-voličů jakýs takýs smysl. Ale za jaké peníze! ./.
Ahoj Cendo,
ten argument s UVN neni moc vydarenej - vzdyt oproti Motolu je to daleko mensi spital! Stejne do UVN vetsina lidi jede autem, a ten zbytek kdyz pocka na tranvaj o par minut dyl, tak se jim nic nestane. Hlavne aby uz se ulevilo dosavadni konecne acka, protazenim metra se ta zatez prece rozmnelni do dalsich stanic.
Metru zdar!
Patricio
Chalupoida - plánovaná trasa prodloužení metra A
V současné době se projednává koncept nového územního plánu Prahy. Jde o velmi důležitý dokument, protože žádná nová stavba by neměla vzniknout, pokud v něm není zanesena. V novém územním plánu (ÚP) by se tedy měly objevit nejrůznější nové projekty, které se v Praze už kratší či delší dobu plánují, včetně například nového úseku trasy metra A ze stanice Dejvická na ruzyňské letiště. Při představení konceptu nového ÚP se však překvapivě ukázalo, že z celé plánované trasy je v něm zanesen pouze úsek od Dejvické do Motola.
Pokud se opravdu stane, že by se prodloužení Áčka začlo stavět a v Motole by se pak dostavělo, tak by opravdu za hodně peněz bylo málo užitku. Nebo spíš vůbec žádný. Vynulovalo by se totiž pochybné vylepšení dopravy do nemocnice Motol (jediný to pak důvod celé výstavby metra podle upraveného sloganu Metrem do Motola!) s následným neoddiskutovatelným zhoršením spojení s ÚVN ve Střešovicích, protože by v důsledku zavedení metra na Petřiny vzrostly intervaly tramvají, které jediné do nemocnice jezdí.