27. září 2013 16.10
odpovědětRE: P6 mění tvář - beseda č. 4: Rozvojové území Ruzyně + dopravn (ivohr)
Prodloužení tramvaje přes ulici Vlastina pravděpodobně opět způsobí problém, který v této ulici byl donedávna vlivem původního povrchu silnice z "kočičích hlav". Průjezd busu stačil na citelné vibrace domů,znatelné více ve vyšších patrech a půdních nástavbách. Otřesy byli tak silné, že neinformované návštěvy to děsilo a budilo ze spánku. Víme, že tramvaje sou těžké a problém s otřesy podloží se nedaří zmírnit a časem vždy narůstá. Rovněž zásah do zrekonstruované ul.Vlastina v podobě osazení kolejí je finančně náročné,včetně trvalé údržby a komplikací při přejíždění kolejí hlavně motocykly,ale pro všechny prostředky během sněžení, či mokra. Myslím, lepší by v případě ekologičnosti,dlouhodobě taky ekonomičnosti a zabezpečení mnohem většího klidu provozu bylo zavést místo tramvaje trolejbusové propojení Veleslavína od metra až po Dědinu,k budoucí stanici metra. Trolejbusy nevyžadují žádný zásah do silnic a křižovatek a jsou minimálně hlučné a bez otřesů způsobujících rovněž trhliny na okolních domech.Hm?
8. ledna 2014 12.17
odpovědětRE: RE: P6 mění tvář - beseda č. 4: Rozvojové území Ruzyně + dop (Michal)
mám jen dvě drobné poznámky k nápadu o zavedení trolejbusu na Dědinu
první: zřízení trolejbusové tratě je bez diskuze podstatně levnější než tramvajová trať. Protože však není v Praze trolejbusová doprava provozována, bylo by nutné postavit také garáže, nakoupit vozidla... prostě, tento nápad je v současné době finančně neuskutečnitelný.
druhý: hmotnost autobusu a trolejbusu je prakticky shodná, proč si myslíte, že průjezd trolejbusu nezpůsobí žádné vibrace?