Praha 6 ztrácí tvář
Nedej se plus: Metro - konečná stanice Motol?
1. června 2014
zveřejněno: 3. června 2014
Další informace:
ČT2 nedej se plus
značky:
doprava
|
metro A prodloužení
S jistým zpožděním se metro do Motola rozjede příští rok na jaře. Historii a souvislosti nevydařeného projektu zmapovali redaktoři pořadu Nedej se plus.
Přidat do fóra komentář ke článku
zobrazit popisky fotografií
zobrazovat velké fotografie
Pořad ČT2 "Nedej se plus" se 1. června věnoval prodloužení metra do Motola.
Přidat do fóra komentář k obrázku
Konečná v Motole nebude opakováním stanice Letňany? Spolupachatel prodloužení metra do Letňan i do Motola MUDr. Pavel Bém (2008):
"Severní terasa dnes reprezentuje obrovskou cílovou populaci."
To měl ještě v rukávu nesmyslnou vizi olympiády.
Přidat do fóra komentář k obrázku
"Je pravděpodobné, že do stanice Nemocnice Motol bude z Dejvic zajíždět jen každá druhá souprava metra."
Ano, pásmový provoz bude jako do Letňan. Ve stanici Petřiny je již připravena obratová kolej.
Přidat do fóra komentář k obrázku
"Je to trošku diskutabilní ... napojení na letiště není reálné ... nevygeneruje tolik lidí, aby zdůvodnilo metro,"
praví prof. Karel Maier z Fakulty architektury ČVUT. Demografický potenciál prodloužení metra není dostatečný.
Přidat do fóra komentář k obrázku
Prodloužení bude stát 25 miliard. A příspěvek z EU bude o 4 miliardy menší. Prodloužení do Motola může být čítankovou ukázkou rozhodnutí politiků bez odborníků. Linka nebude za velké peníze zdaleka plně využita.
Přidat do fóra komentář k obrázku
A Mgr. Tomáš Chalupa, náš strůjce "Chalupoidy" - křivolaké trasy metra na letiště právě argumentuje, že železnice nemá pro obyvatele žádný význam (2005).
Přidat do fóra komentář k obrázku
Za sporem mezi druhem kolejové dopravy vedené z Dejvic západním směrem jsou také peníze.
Přidat do fóra komentář k obrázku
Ing. arch. Alexander Holub, zastupitel MČ P6:
"Hned po revoluci se začalo uvažovat o tom, že se využije tahle trať pro vybudování příměstské rychlodráhy, jak to bývá obvyklé ve světě."
Přednost dostalo metro...
Přidat do fóra komentář k obrázku
Pražský zastupitel Mgr. Petr Štěpánek:
Tak tehdy měla ODS absolutní většinu, takže vlastně mohla věci rozhodnout bez velkých debat. A primátor byl tehdy z Prahy 6..."
Přidat do fóra komentář k obrázku
Bude metro do Motola dostatečně vytíženo? Jiří Štábl, tiskový mluvčí DP:
"V tuto chvíli nebudu předjímat žádným způsobem."
Chápate to? DP neví, zda budou mít prostavěné miliardy ten správný užitek...
Přidat do fóra komentář k obrázku
Dopravní urbanista Ing. arch. Ivan Lejčar:
"Metro nesplňuje určité standardy pro letištní klientelu při dopravě do centra."
Přidat do fóra komentář k obrázku
V pořadu se mihne i další věrný Bémův sluha - dopravák bez titulu - Radovan Šteiner. Právě ukazuje Chalupoidu (2006).
Přidat do fóra komentář k obrázku
K trasování metra se vyjadřovala i občanská sdružení: Ing. Jiří John, Vokovice k životu:
"Považujeme za nesmyslnou tu trasu metra, tu takzvanou chalupoidu, která metro odklání."
Přidat do fóra komentář k obrázku
A ještě jedna otázka pro Jiřího Štábla, tiskového mluvčího DP. Jaká bude dopravní návaznost na stanici metra Motol?
"V současnosti je celý proces na začátku."
Návaznost povrchové dopravy se měla řešit již při plánování trasy. Neřešila...
Přidat do fóra komentář k obrázku
Mgr. Petra Hrubá, tisková mluvčí magistrátu:
"V současných rozvojových plánech města se s prodloužením metra A za stanici Motol nepočítá, ... tento záměr by byl neefektivní a neekonomický."
Přidat do fóra komentář k obrázku
Mgr. Petra Kolínská, zastupitelka MČ P6:
"Metro A je popření vlastně všech racionálních zásad dopravního plánování. A mohlo se to povést jenom ve městě, které žádný dopravní master plán nemá."
Přidat do fóra komentář k obrázku
Mgr. Ondřej Mirovský, zastupitel MČ P7:
"Problém je v nekomunikaci mezi Českými drahami, hlavním městem Prahou, případně i Středočeským krajem."
Ano, nikdy nebyla vůle hledat společné, efektivní a levné řešení sloužící cestujícím...
Přidat do fóra komentář k obrázku
"Výstavbou linky metra D tak město splatí Pražanům dlouhodobý dluh.
Ing. arch. Ivan Lejčar:
V poslední době svítá naděje, že taková ta beznaděj končí, že teď nastávají lepší časy, že přichází na řadu zdravý rozum, zdravé uvažování a hlavně transparentnost."
Přidat do fóra komentář k obrázku
Související odkazy:
Nedej se plus
[1. 6. 2014]
Nedej se plus: Metro - konečná stanice Motol? Podívejte se na celý pořad.
Přidat do fóra komentář ke článku
Hlavní stránka
Články
Fotogalerie
Akce
Novinky
Podpora
Odkazy
Fórum
Hledání
Značky
X