Praha 6 ztrácí tvář

Fórum - strukturovaně

23. března 2013 22.04 přidat komentář Praha otevře nový územní plán občanům (článek)
O Metropolitním plánu HMP se již mluvilo dříve, a chvilku byla tato idea u ledu. Nyní zveřejnil magistrát návrh jeho zadání. Nenahraje nový plán developerům? Nebude více prostoru pro korupci? Přebíráme článek z deníku E15 a přidáváme několik obrázků.
23. března 2013 22.04 odpovědětRE: Praha otevře nový územní plán občanům (...)
Ten rozhovor je docela zajímavej, novej ÚP bude asi volnější a asi tak bude potřeba míň změn. Když ale současné úřednictvo zůstane, bude to stejně prů*


Koucký:
to, že se má regulovat méně, zřetelněji a jasněji, o tom není pochyb. O tom, že je potřeba stavět, o tom prostě asi pochybovat nelze. O tom, že bysme měli stavět kvalitněji a lépe, o tom taky není pochyb. Ale že by to znamenalo nějakou jakoby bezbřehou, bezbřehou masu developerských nebo investorských projektů, to si myslím, že není potřeba takhle akcentovat.


Tak v první řadě zakážeme slovo zeleň, protože zeleň je něco, co nikomu nepatří, nikdo neví, co to je a nikdo se o to nestará. Budeme prosazovat velký krásný obytný pražský parky, to určitě, ale slovo zeleň je pro mě v podstatě synonum špatnosti toho starýho plánu.
26. března 2013 15.48 odpovědětRE: Praha otevře nový územní plán občanům (jiří gebert ing.arch.)
jen poznámka
Optimismus s jakým je zodpovědnost za územní rozhodování ponechána ing.Hudečkem na radnicích městských částí neodpovídá tristní realitě , kterou my dobře známe z Prahy 6 a Prahy 7 a jiní i odjinud.
Proto mají města jako Mnichov centrální Bauamt a centrální kontrolu rozvoje města a zároven účast veřejnosti na rozhodování. K vzorovému anglickému modelu, patří respektování pravidel (to jak víme nebude asi platit pro Česko) a také vcelku zásadní rozdíl mezi motivy a kulturou jednání municipalit tu a onde. Koncepční rozvoj jako olypijskou rekonstrukci území brownfieldů Stratford umí Londým, ale ne Praha, kde se všichni cpou co nejblíže k centru,viz Smíchov nebo Holešovice.. Manchester zase příznivcúm, mezi které patřím ,ukazuje důležitost nadregionálního uvažování v rozvoji železniční infrastruktury. Zatím se v Praze praktikuje územní flikování.Projekty infrastruktury a zástavby jsou většinou více než pro rozvoj města, rozvoji na překážku. Snad je ani nemusím jmenovat.