Fórum - podle data
Těch lidí co mají každý své vlastní auto a kolikrát i třeba víc je prostě rok od roku více. A není se čemu divit, že není kde parkovat. Do toho chtějí v Praze parkovat i mimopražští a problém je na světě. Řešením by možná aspoň pro ty co nebydlí v Praze mohla být takováhle
fixparking.cz parkoviště.
1 3000 000 000 Kč za 600 parkovacích míst, tedy 2 MILIONY ZA JEDNO PARKOVACÍ MÍSTO. Za tyto peníze by se dal postavit kus trasy metra na Dlouhou míli, kde je dost místa na povrchové velkoparkoviště. Zde by byly ceny za jedno stání cca 100 x nižší. Za veřejné peníze žádný problém, protože stále platí, že z cizího krev neteče.
Z Divoké Šárky na Dlouhou míli je to jen 2,5 km. Tramvajová trať by se tam za tu 1,3 miliardy postavila celá.
Standardní scénář: postavit naddimenzovaný terminál za "městské" peníze, bude nevyužitý, tak ho město levně odprodá soukromníkovi, který dostaví administrativní budovu a bude vydělávat. Zhoršení životního prostředí, které to přinese, nikoho ze zodpovědných nezajímá.
U metra je však třeba zřídit i parkoviště. Nejprve bude postavena přízemní budova, pod ní se skrývají ještě 2 podlaží podzemní. Stání pro 23 autobusů a parkoviště pro 600 osobních aut.
U stanice Veleslavín na budované trase metra A nevyroste plánovaný parkovací dům. Město nemá totiž na jeho výstavbu dost peněz. Pražskou pokladnu by stál odhadem 1,3 miliardy korun. Nový úsek "áčka" tak zůstane bez potřebného záchytného P+R parkoviště a řidiči budou odstavovat svá auta v okolních ulicích.