Praha 6 ztrácí tvář

Fórum - strukturovaně

 <<<  1 - 10  11 - 20  21 - 30  31 - 40  41 - 50  51 - 60  61 - 70  71 - 80  81 - 90  91 - 100  101 - 110  111 - 120  121 - 130  131 - 140  141 - 150  151 - 160  161 - 170  171 - 180  181 - 190  191 - 200  201 - 210  211 - 220  221 - 230  231 - 240  241 - 250  251 - 260  261 - 270  271 - 280  281 - 290  291 - 300  301 - 310  311 - 320  321 - 330  331 - 340  341 - 350  351 - 360  361 - 370  371 - 380  381 - 390  391 - 400  401 - 410  411 - 420  421 - 430  431 - 440  441 - 450  451 - 460  461 - 470  471 - 480  481 - 490  491 - 500  501 - 510  511 - 520  521 - 530  531 - 540  541 - 550  551 - 560  561 - 570  571 - 580  581 - 586  1 - 586  >>> 
20. října 2020 12.15 přidat komentář Pět let je Podbaba bez komínů sladovny (článek)
Koncem léta uplynulo 5 let od zbourání hlavního traktu podbabských sladoven s charakteristickými komíny. Původní záměr zachovat částečně jedinečnost místa dostal vážnou trhlinu, i z původního názvu nového sídliště "Sladovny" vymizely. Investor slibuje a radnice žádá repliku - vyjde zřejmě levněji než sanace původního objektu. Dojde na ni? Má to ještě smysl?
20. října 2020 1.36 odpovědětRE: Pět let je Podbaba bez komínů sladovny (Novák Darko)
Zdravím všechny kdo si pročítá ještě komentáře ke sladovnám v Dejvicích.
Jako montér z Olomouce jsem zanechal na sladovnách v Dejvicích hodně práce na montážích zařízení. Byly to Komíny Kohouty správně jsme říkali Točáky a ještě nastěrací zařízení do Hvozdů které bylo jako vývojové zařízení které nahradilo ruční práci lidí na hvozdech při nastírání mokrého naklíčeného sladu. Byla to pro mne krásná práce a byl jsem na ni hrdý. V roce 1969 bly práce na rekonstrukci technických zařízeních za provozu Sladovny dokončeny. To byly Srpnové oslavy a na Václavýku a v centru Prahy to vřelo..
Je na co vzpomínat.
20. října 2020 12.15 přidat komentář Srpen 2012: kohouti zpoza ohrady neutečo... (obrázek)
Srpen 2012: kohouti zpoza ohrady neutečou. Usadí se nakonec alespoň na replice centrálního objektu sladoven? Má ale výstavba náhražky bez historických hodnot stavby ještě smysl? Okolní plochy jsou zástavbou silně "vytěžené" - neslušelo by zde nyní volné prostranství a třeba park?
Související článek:
Pět let je Podbaba bez komínů sladovny
20. října 2020 1.10 odpovědětRE: Srpen 2012: kohouti zpoza ohrady neutečo... (Novák Darko)
Tak tyto Kohouti správně Točáky Byly vyrobeny v r.1969 jako náhrada za staré v Strojírnách potravinářského průmyslu v Olomouci na Bělidlech. To byla montérská základna továrny kde se připravovali díly pro montáže. Namontovány byly v Srpnu 1969. Osobně jsem je na dílně společně s partou vyráběl a pak v Praze montoval.
Byla to krásná akrobatická práce jen kladky a lana. Nic víc žádná helikoptéra. A pak ten pocit dobře udělané práce kterou bylo vidět hodně z daleka a hodně dlouho. Na to jsem byl vždy pyšný.
Dobré práci vždycky čest.
20. října 2020 12.14 přidat komentář Srpen 2012: kohouti zpoza ohrady neutečo... (obrázek)
Srpen 2012: kohouti zpoza ohrady neutečou. Usadí se nakonec alespoň na replice centrálního objektu sladoven? Má ale výstavba náhražky bez historických hodnot stavby ještě smysl? Okolní plochy jsou zástavbou silně "vytěžené" - neslušelo by zde nyní volné prostranství a třeba park?
Související článek:
Pět let je Podbaba bez komínů sladovny
20. října 2020 1.09 odpovědětRE: Srpen 2012: kohouti zpoza ohrady neutečo... (Novák Darko)
Tak tyto Kohouti správně Točáky Byly vyrobeny v r.1969 jako náhrada za staré v Strojírnách potravinářského průmyslu v Olomouci na Bělidlech. To byla montérská základna továrny kde se připravovali díly pro montáže. Namontovány byly v Srpnu 1969. Osobně jsem je na dílně společně s partou vyráběl a pak v Praze montoval.
Byla to krásná akrobatická práce jen kladky a lana. Nic víc žádná helikoptéra. A pak ten pocit dobře udělané práce kterou bylo vidět hodně z daleka a hodně dlouho. Na to jsem byl vždy pyšný.
Dobré práci vždycky čest.
20. října 2020 12.13 přidat komentář Sladovny v 90. létech minulého století, ... (obrázek)
Sladovny v 90. létech minulého století, vlevo vjezd do garáží autobusům, vpravo jejich odstavná plocha. Na sladovně doba budování socialismu kupodivu nezanechala výrazné stopy. Keramoprojekt je dnes VPÚ DECO.
Související článek:
Pět let je Podbaba bez komínů sladovny
20. října 2020 0.52 odpovědětRE: Sladovny v 90. létech minulého století, ... (Novák Darko)
Tak tady jsem v těchto sladovnách pracoval v roce 1969 jako montér kde jsme ze Strojíren potravinářského průmyslu montovali nová nastěrací zařízení a potom nové Kohouty Točáky na komínech.
To byl rok 1969 a srpnové oslavy na Václaváku :-D
A život mně opět zavál do těchto končin v roce 1982 když jsem přijel do DPM PRAHA v Dejvicích a začal jsem v pracovat jako řidič autobusu právě v těch garážích pod Sladovnou . A tak jsem vzpomínal jak jsem v roce 1969 montoval Kohouty a zařízení ve Sladovně. Tak jsem jezdíval po Praze s Busy a bylo fajn. Byly tam hodný lidi v Dejvicích , jen kdybych dostal byt. Tak bych tam zůstal. Ale osud mne zavál zpět do Olomouce a pak jsem ukazoval synkovi ze ZOO Praha komíny a garáže kde jsem pracoval když ještě nebyl na světě. Je hezké vzpomínat na roky když člověk dělal poctivou práci.
A proto se říkalo Práci čest. Ne proto že si to soudruzi vzali jako pozdrav. Ale proto že to byla pocta poctivé práci. Ä jako Havíři říkají dodnes Zdař Bůh, Tak se vzdávala Práci čest.
20. října 2020 12.12 přidat komentář Z původních plánů na výstavbu sladovny.... (obrázek)
Z původních plánů na výstavbu sladovny.
Související článek:
Pět let je Podbaba bez komínů sladovny
20. října 2020 0.36 odpovědětRE: Z původních plánů na výstavbu sladovny.... (Novák Darko)
Opět dávám přílohu . Toto jsou plány Sladovnických Hvozdů kde se pražil slad. Na komínech jsem jako montér v roce 1969 montoval Kohouty Točáky , a dole ve sladovně uvnitř těch hvozdů jsme montovali nové zařízení tzv. Nastěráky pomocí kterých se dopravil dopravníky naklíčený vlhký slad do půdních prostor nad Hvozdem a od tam se potrubím spustil slad do Hvozdu do zařízení které jsme vyrobili. Byla to šneková skříň s klapkapma kudy se roztřela vrstva 20 cm sladu na hvozd ( to je podlahový rošt na kterém se slad pražil)
Usnadnilo to ruční namáhavou práci sladovníků kteří dříve ten mokrý slad mnuseli po nasypání rozházet a rozetřít do stejnoměrné vrstvy po roštu Hvozdu. Bylo tam velké horko protože uplně dole se topilo a tím se slad sušil a pražil až do hněda podle objednávky. Nejtmavší byl tzv. Bavorák a ten se vyráběl na export do Německa hlavně. U nás jej braly Pivovary co vyráběli Tmavá piva.V tom Hvozdu bylo 80°C a my jsme tam měli po namontování zkušební provoz. Do 2 ráno jsem to rozjel.
 <<<  1 - 10  11 - 20  21 - 30  31 - 40  41 - 50  51 - 60  61 - 70  71 - 80  81 - 90  91 - 100  101 - 110  111 - 120  121 - 130  131 - 140  141 - 150  151 - 160  161 - 170  171 - 180  181 - 190  191 - 200  201 - 210  211 - 220  221 - 230  231 - 240  241 - 250  251 - 260  261 - 270  271 - 280  281 - 290  291 - 300  301 - 310  311 - 320  321 - 330  331 - 340  341 - 350  351 - 360  361 - 370  371 - 380  381 - 390  391 - 400  401 - 410  411 - 420  421 - 430  431 - 440  441 - 450  451 - 460  461 - 470  471 - 480  481 - 490  491 - 500  501 - 510  511 - 520  521 - 530  531 - 540  541 - 550  551 - 560  561 - 570  571 - 580  581 - 586  1 - 586  >>>