Fórum - podle data
samozřejmě Zelená :-))) - k tomu překlepu
Jinak právě špatný provoz busů způsobuje, že lidé, kteří můžou, raději vezmou auto...v tom se čeká lépe. Tj. výsledek opatření před Kruhákem je ten, že do Prahy 6 jede víc aut, busy nejezdí pořádně ani na Strahov ani na Suchdol, tam kolikrát šlapou studenti do kopce pěšky, bo plný bus už nestaví, a na JP je delší kolona, která se courá pomaleji a víc smrdí místním a v okolních obytných ulicích vzrostl počet aut o 100 - 300%.
Ano, úbytek intenzity na JP je podložen sčítáním dopravy na křižovatce JP - Zelná na koci září a jejím srovnáním s týmž sčítáním loni. Vysvětlení je asi takovéto. Do Kulaťáku nyní za hodinu najede jedním pruhem max. 400-500 vozidel. Pro srovnání, běžným jízdním pruhem na běžné křižovatce projede ve špičkové hodině cca 1600 - 2000. Z toho vyplývá, že i ve špičce je výkonnost toho vjezdu cca čtvrtinová oproti běžným křižovatkám. Oproti stavu před úpravou je výkonnost poloviční, někdy o fous horší. Fronta 300 m v JP znamená popojíždění 10 minut, což už je pro řidiče neúnosné. Celkově ovšem auta na Praze 6 ve směru od Suchdola spíše přibyla. Jen jedou Horoměřickou, Papírenskou, Studenstkou, Ve Struhách, Antonína Čermáka, Terronskou. Ještě než se Terronská otevřela směrem do Čs. armády, jezdilo v ní stejně aut, jako když byla otevřená. Nyní se její intenzity ve směru dc pomalu blíží těm v JP. Ono je to logické, když ty objezdy jsou místo čekání v JP až o 2/3 rychlejší. Problém je, že stání v JP odnesou i busy.
Odpoved je na snade... Kolony se tak zvetsily, ze cela jedna tretin ridicu ji objizdi(!) a to prave (mj?), jak je uvedeno vyse. ...coz je nebezpecnejsi nez dvoupruhove vjezdy a vyjezdy (napriklad stale existujici par metru vedle z CS armady na kulatak). Nelze zmenit predpis o bezpecnosti, ktery zvysuje nebezpeci u skol???
Zdravím a díky za znalecký posudek. Předpokládám, že úbytek intenzity na JP je podložený měřením, rád bych se zeptal - jaké je pro to vysvětlení? Díky :-)
Přechod přes dva jízdní pruhy mohl být ponechán. Norma platí pouze pro novostavby a rekonstrukce, při nichž dojde ke změně obrub. Kdyby se zde ostrůvek nestavěl, šlo by jen o opravu povrchů a kolejí a nemuselo se nic měnit. Celá situace v oblasti je složitější, jen dodám, že oproti loňsku jezdí ulicí Jugoslávských partyzánů už o více než 1/3 méně vozidel, tj. kolony skutečně nezpůsobuje nárůst intenzit provozu ale opravdu ten ostrůvek. Semafor tam umístit nejde, tak blízko kruháku by měl vliv i na výjezd z něho a muselo by se to signalizovat celé. Bylo by to na dlouhou vlastivědnou procházku, co tam je všechno za problémy.
Už teď všichni objíždí kolem vysokých škol, Teronskou se bude objíždět kolem dvou základek.
Jugoslávských part. je přitom pro hlavní provoz nejvhodnější... Jste si jisti, že vyhláška není chybně interpretována, že není možné použít různé způsoby posílení bezpečnosti chodců i bez zúžení a bez semaforů? Nebyly by snad i semafory se dvěma pruhy pro plynulost vhodnější?