oblast: veřejná doprava
vloženo: 17. června 2014, kategorie: článek
Železniční spojení Praha – Letiště Ruzyně – Kladno
(Časopis Silnice a železnice, 6. června 2014)
Souhrnný článek o stavu projektu chystané modernizace železnice na letiště v Ruzyni a dále do Kladna vyšel v časopisu Silnice a železnice. Posune se dlouholetý záměr k uskutečnění?
vloženo: 17. dubna 2013, kategorie: článek
Praha v ulici Jugoslávských partyzánů vyhradí pruh pro autobusy
(Českénoviny.cz, 16. dubna 2013)
S rekonstrukcí kolejí do Podbaby v říjnu 2011 začalo pro cestující ze i do Suchdola martyrium. Údajně předpisově zúžený vjezd na Kulaťák způsobuje dopravní zácpy, v nichž váznou plné autobusy. Po roce a půl připomínek veřejnosti i odborníků nastane snad alespoň nějaká změna k lepšímu. Nový pruh přibyde jen na 240 metrech.
vloženo: 5. listopadu 2012, kategorie: akce
Lidová škola urbanismu: Město a doprava
V pondělí 12. listopadu 2012 se v Galerii Jaroslava Fragnera koná již několikátá akce nultého ročníku lidová škola urbanismu - osvětového cyklu pro širokou veřejnost, tentokrát na téma dopravy v Praze. Na akci je třeba se
registrovat. Program je v přiloženém letáku.
vloženo: 25. února 2012, kategorie: článek
Prodloužené metro A bude bez parkovišť, odstavená auta zaplní ulice
(iDnes, 24. února 2012)
U stanice Veleslavín na budované trase metra A nevyroste plánovaný parkovací dům. Město nemá totiž na jeho výstavbu dost peněz. Pražskou pokladnu by stál odhadem 1,3 miliardy korun. Nový úsek "áčka" tak zůstane bez potřebného záchytného P+R parkoviště a řidiči budou odstavovat svá auta v okolních ulicích.
vloženo: 9. října 2011, kategorie: fotogalerie
Tramvaj až do Podbaby, kolony až do Podbaby
Poslední srpnový den byl slavnostně zahájen provoz tramvají po zrekonstruovaných "Pratyzánech", tramvají lze dojet až dolů do Podbaby. Současně ale narostly i kolony aut a cestujícím v autobusech prodloužení tratě paradoxně příliš nepomohlo. Z dříve uvažovaného provozu autobusů po kolejích totiž sešlo.
vloženo: 24. dubna 2011, kategorie: článek
Na letiště vlakem: objevení Ameriky?
Zdá se, že pražský magistrát objevil Ameriku. Po letech diskusí o prodloužení trasy metra A, které radní vytrvale odůvodňovali nutností lépe dopravně obsloužit ruzyňské letiště, najednou docházejí k závěru, že metro na letiště vlastně není nejvhodnější a lepší bude železnice. Toto zjištění vyplynulo ze studie, kterou vypracoval jeden z útvarů magistrátu - Útvar rozvoje hlavního města.
vloženo: 26. prosince 2009, kategorie: článek
"Metro na letiště" skončí v Motole
(26. prosince 2009)
V současné době se projednává koncept nového územního plánu Prahy. Jde o velmi důležitý dokument, protože žádná nová stavba by neměla vzniknout, pokud v něm není zanesena. V novém územním plánu (ÚP) by se tedy měly objevit nejrůznější nové projekty, které se v Praze už kratší či delší dobu plánují, včetně například nového úseku trasy metra A ze stanice Dejvická na ruzyňské letiště. Při představení konceptu nového ÚP se však překvapivě ukázalo, že z celé plánované trasy je v něm zanesen pouze úsek od Dejvické do Motola.
vloženo: 22. listopadu 2009, kategorie: článek
Tramvají k Vltavě za rok?
(MF DNES, 20. listopadu 2009)
Regionální příloha MF DNES se věnuje změnám na Praze 6.
vloženo: 25. února 2009, kategorie: článek
Prodloužení metra A: opravdu dobrý projekt?
O možnosti prodloužit trasu metra A ze stávající konečné stanice Dejvická dál na západ se uvažuje už dlouho. Je však současný projekt účelný a smysluplný?